אפטות – פצעים בפה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

הרפואה הסינית מבחינה בין סוגים שונים של אפטות, בעיקר על פי הצבע שלהן ועל פי המיקום שלהן בחלל הפה. 

מיקום האפטות יכול להיות על הלשון – אז מדובר על מצב שמערב את האיבר של הלב ברפואה הסינית. כאשר האפטות ממוקמות על גבי החניכיים, או בחלק הפנימי של השפתיים – אז מדובר על חוסר איזון של הקיבה ברפואה הסינית, וליתר דיוק על אש בקיבה שיכולה לנבוע מצבים של חולשה של מערכת העיכול או על מצב עודף חום בקיבה (יכול להיות מלווה גם בכיבים פפטיים – אולקוס).

תרופות סבתא לאפטות שאפשר להכין בבית:

ישנה תרופת סבתא סינית שנחשבת מאוד אפקטיבית לטיפול כשהמיקום של האפטות הוא בעיקר על הלשון : משרים במים צוננים 2 חופנים של שעועית מש למשך 20 דקות. לאחר מכן מבשלים את השעועית על אש נמוכה מאוד, עד לרתיחה. בינתיים מערבלים ביצה אחת (חלמון וחלבון יחד, כמו שמכינים לחביתה). מיד כאשר המים רותחים שופכים פנימה את הביצה המעורבלת ונותנים לכל התערובת להמשיך ברתיחה למשך 3-4 דקות נוספות.

בתום הבישול נותנים לתערובת להתקרר, ולאחר מכן שותים את המרק ואוכלים גם את השעועית. בדרך כלל לאחר שחוזרים על הטיפול במשך יומיים עד שלושה, ניתן לראות העלמות של האפטות.

כורכום, כורכום, כורכוםמחקר חדש שבוצע בהודו ופורסם בשנת 2014 בכתב העת הבינלאומי לחקירת תרופות, מראה כי ניתן לטפל באפטות בעזרת כורכום בצורה מאוד אפקטיבית. במחקר השוו בין השימוש בתרופה סטרואידלית מקובלת (Triamcinolone Acetonide) לבין השימוש בכורכום, ונמצא כי תוצאות הטיפול בשתי השיטות לאחר 5 ימי טיפול, דומות מאוד- לאחר מריחה של כורכום על הפצעים גודל האפטות ומספרן ירד בצורה משמעותית, כמו גם הכאב שנגרם מהן, בדומה לתוצאות השימוש בג'ל הסטרואידי.

3. תמצית צמח האיסטיס 2-3 מזלפים על קיבה ריקה 2-3 ביום  למשך 5 ימים לפחות

4. טחינה גולמית ; מושחים את חלל הפה והלשון בטחינה גולמית ,ממתינים בין 2-4 דקות ובולעים . יש לחזור על הפעולה לפחות פעמיים ביום ויותר לפי הצורך למשך יומיים שלושה

טיפולים ביתיים אלה מאוד אפקטיבים אך במקרה של השנות הבעיה כדאי לטפל גם בדיקור סיני וצמחים סיניים על מנת לפתור את העניין בשורשו

רפואה שלמה ! מירב

מעוניינת להתייעץ עם מטפלת

השאירי אימייל ואחזור אליך בהקדם