טיפול בפרחי באך

פרחי באך היא שיטת רפואה משלימה שפיתח ד"ר אדוארד באך באנגליה, לפני כ־90 שנה. השיטה היא שיטה הוליסטית, המאמינה כי לכל מצב רגשי שחווה האדם יש שורש רוחני. באך אפיין 38 צמחים שונים הנושאים מעין "מטען אנרגטי" מסוים המתאים לטיפול במצבי רוח שונים, לדוגמא נץ חלב למצבי הלם, ארזית לחוסר ביטחון, צינית לכעס וקנאה, וכן הלאה. באך יצר מהצמחים תמציות ומהל אותן במים (מי מעיין או טל) ובברנדי (רק טיפה, כדי לשמור מפני ריקבון) עד לצורה שבה האמין כי התערובות הללו נושאות בתוכן את המטען האנרגטי בצורתו הטהורה ביותר.

למה זה עוזר? פרחי באך מיועדים לטיפול בבעיות רגשיות או נפשיות שונות. דוגמאות נפוצות: חרדות, הפרעות פוסט־טראומה, כעסים, חוסר ביטחון עצמי, הפרעות קשב וריכוז, היפר אקטיביות. פרחי באך לא מיועדים לטיפול בבעיות פיזיות אך יכולים לעזור להקל על מצבי רוח שונים שהם לעיתים שורש הבעיה, ושווה להתייעץ על כך עם נטורופת.

למי זה מתאים? האמת שלכולם: תינוקות, ילדים, נשים בהריון, מבוגרים וקשישים. כיוון שעד שהתערובות מגיעה אליכם היא נמהלת במים פעמים רבות הכמות של החומר המקורי אפסית לחלוטין, כך שאין שם שום דבר שיכול לסכן אתכם, כל עוד אתם רוכשים את התערובת ממקור מוכר ואמין. בפרחי באך יש כמות קטנה של אלכוהול (3%), אבל גם אתם אלרגיים לאלכוהול או בתהליך גמילה אפשר בקלות למצוא תחליף לכך.